Logo Effie Awards

Effie Awards
to nie jest konkurs piękności.

To rywalizacja o nagrodę za najbardziej efektywną komunikację marketingową.

Kampanie mogące zwyciężyć w Effie to takie, w których połączono kilka kluczowych dla marketingu dyscyplin: planowanie strategiczne, badania rynku, planowanie i zakup mediów, kreację i obsługę Klienta. Docenia się przede wszystkim efektywną współpracę pomiędzy Agencją, a Klientem oraz ich obopólne dążenie do osiągnięcia jak najlepszych rezultatów rynkowych reklamowanej marki.

Efektywność kampanii mierzona jest oceną i wzajemnym porównaniem wyzwania strategicznego i przyjętych celów kampanii z ideą komunikacyjną i jej rozwinięciem w działania reklamowe versus wdrożona kreacja i osiągnięte dzięki temu efekty. Eksperckie jury ocenia kampanie pod kątem 4 kryteriów:

  • Wyzwanie strategiczne i przyjęte cele
  • Idea komunikacyjna
  • Rozwinięcie idei w działania reklamowe
  • Efekty komunikacji

Effie nagradza i promuje kampanie marek, które wyróżniają się na rynku poprzez najbardziej efektywne działania komunikacyjne oraz wysokie wyniki biznesowe. Konkurs podąża za rozwojem rynku, daje możliwość poznania poszczególnych jego kategorii i wyznacza standardy efektywności oraz edukuje branżę komunikacji marketingowej. Nominowane i nagrodzone kampanie stają się inspiracją i wzorem dla innych.

Effie otwarte jest na szeroko pojętą komunikację z konsumentem. Nagradzane są zarówno działania tradycyjne i alternatywne, digitalowe i drukowane, płatne i pro bono. Każda forma komunikacji marketingowej może zostać zgłoszona do konkursu: od reklamy, poprzez promocje sprzedaży, eventy czy brand design. To, co zostanie ocenione to wnikliwa strategia, dopasowana kreacja oraz ponadprzeciętne wyniki marketingowe.

o_effie
Effie Index jest globalnym wskaźnikiem marketingowej efektywności identyfikującym najbardziej efektywne agencje, marketerów, marki, sieci i holdingi na świecie. W rankingu Effie Index 2015 uwzględniani są twórcy najskuteczniejszych pomysłów komunikacji marketingowej z całego świata, których kampanie zostały nominowane lub nagrodzone w konkursach Effie krajowych i regionalnych między styczniem i grudniem 2014.

Effie Index powstaje poprzez przyznanie punktów wszystkim nominowanym i nagrodzonym firmom: 12 pkt. za Grand Prix Effie, 8 pkt. za Złoto, 6 pkt. za Srebro, 4 pkt. za Brąz oraz 2 pkt. za Nominację (firmy współzgłaszające otrzymują połowę punktów). Kampania każdej marki i firmy wyróżnionej w rankingu przeszła przez rygorystyczny proces oceny jurorów Effie – ekspertów z szeroko rozumianej branży komunikacji marketingowej, i udowodniając, że ich komunikacja osiągnęła znakomite wyniki. Więcej informacji na www.effieindex.com.

Effie Awards to jedyny prestiżowy konkurs marketingowy, ceniony na całym świecie. Został zorganizowany po raz pierwszy w 1968 r. w Nowym Yorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Licencję na prowadzenie konkursu w Polsce posiada Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR od 1999 r. Polska jest obecnie jednym z 40 krajów na świecie, gdzie organizowany jest konkurs. Licencjodawcą konkursu Effie Awards jest Effie Worldwide. Więcej informacji na www.effie.org.

  • Facebook
  • AMS
  • YouTube
  • TVN
  • Radio ZET
  • New Age Media
  • Premium TV
  • IMS
  • Wirtualna Polska
  • Facebook
  • AMS
  • YouTube
  • TVN
  • Radio ZET
  • New Age Media
  • Premium TV
  • IMS
  • Wirtualna Polska